نگهداری از خودرو و روش های نگهداری از خودرو در این دوران یکی از مهم ترین مسائل می باشد چرا که هزینه ها بسیار بالا رفته گرچه قیمت خودرو و دیگر اقلام بسیار بالا رفته است ولی خب درآمد ها متناسب آن بالا نرفته اند. بنابر این نگهداری صحیح از خودرو اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

با همراهی مجموعه بزرگ اورجین پارت نه تنها می توانید بهترین خدمات و بهترین لوازم یدکی را دریافت نمایید، بلکه با مقالات آموزشی یاد خواهید گرفت چه طور می توانید بهترین استفاده را از خودرو خود داشته باشید.

در این مقاله می خواهیم به نکات مهم نگهداری خودرو بپردازیم و نکاتی را به شما آموزش دهید تا با استفاده از آنها بتوانید به بهترین نحو ممکن از خودرو خود استفاده نمایید تا عمر طولانی تری داشته باشد و مشکلات کمتری برای آن به وجود آید.

نكات مهم در نگهداری خودرو

هميشه پيشگيرى بهتر از درمان است. ما می‌توانیم با رعایت نکات زير در نگهداری خودرو  نیاز به تعویض قطعات خودرو را به حداقل برسانيم. با توجه به اين نكات ساده طول عمر قطعات افزايش يافته و در هزينه و وقت خود صرفه جويى مى كنيد

اگر بیش از 2 دقیقه قصد متوقف كردن خودرو را داريد، آنرا خاموش کنید تا در مصرف سوخت صرفه جویی شود و در آلوده نشدن هوا سهيم باشيم.

اهمیت ترمز در نگهداری خودرو

ترمز در نگهداری خودرو اورجین پارت

سرعت زیاد و ترمزهای ناگهانی , مصرف سوخت را تا 50 درصد افزایش می‌دهد .

افزایش سرعت , مصرف سوخت را به طور تصاعدی بالا می‌برد.

علاوه بر این موضوع ترمزهای ناگهانی میزان مصرف لنت ترمز را به میزان چشمگیری افزایش میدهد و نیاز به تعویض زودهنگام پیدا میکند

همینطور توجه داشته باشید تیک آف کردن در هنگام حرکت به بخشهای متعددی از خودرو صدمه میزند. از سایش لاستیکها و خرابی دیسک و صفحه گرفته تا آسیب به قطعات جلوبندی و تعلیق و حتی صدمه به سیستم تایمینگ و موتور خودرو

پس دفعه بعد که خواستید با تیک آف حرکت کنید به تمام این صدمات فکر کنید و سپس تصمیم بگیرید.

براى مثال اگر شما با سرعت ١٢٠ کیلومتر حركت كنيد مصرف سوخت تقریباً دو برابر زمانى است كه با سرعت ٨٠ كيلومتر مى رانيد.

اهمیت استفاده از کولر برای نگهداری از خودرو

اگر قصد استفاده از كولر را داريد به هيچ عنوان در حال حركت اين كار را نكنيد، يا توقف  نموده و يا در حال حركت پدال كلاچ را فشار دهيد  همچنين در سربالایی‌ها ى طولانی و توقف زیاد کولر را خاموش کنید.

پایین دادن شیشه خودرو در بزرگراهها به جای استفاده از کولر تاثیری در کاهش مصرف سوخت خودرو ندارد و با برهم زدن حالت آیرودینامیک خودرو باعث ایجاد فشار مضاعف میشود

نحوه گرم کردن خودرو برای محافظت از آن

از گرم كردن خودرو به صورت درجا در فصل سرما خوددارى كنيد. حتما خودرو را در حال حرکت با دور آرام گرم کنید

برای گرم کردن خودرو با دنده سنگین آهسته حرکت کنید و مدتی به حرکت ادامه دهید توجه داشته باشید که به خودرو فشار نیاورید یعنی از گاز دادن و بالابردن دور موتور اجتناب کنید

سلامت تایر خودرو با ميانگين سرعتى كه خودرويتان را مى رانيد ارتباط مستقيم دارد.به طورى كه اگر با سرعت 80 کیلومتر در ساعت برانيد  تاير خودرويتان ١٠٠ درصد کارکرد داشته و اگر با سرعت 130 کیلومتر در ساعت برانيد تايرها 40 درصد سایش زودرس دارند.

 

ترموستات خودرو را هرگز باز نکنید حتی درتابستان

برخی به اشتباه تصور میکنند که حذف ترموستات در تابستان مانع از بالا رفتن دمای موتور میشود در حالیکه این امر نه تنها کمکی به این موضوع نمیکند بلکه باعث اختلال در عملکرد صحیح موتور خواهد شد

ولی در هر حال از سلامت و عملکرد درست ترموستات اطمینان حاصل نمایید

سیاه شدن روغن به معنی عدم کیفیت آن و معیار تعویض روغن نیست. ولی همواره توجه داشته باشید که روغن خودرو را در زمان تعیین شده تعویض نمایید و از استفاده بیش از حد از روغن موتور اجتناب کنید و همیشه به میزان کارکرد روغن موتور توجه داشته باشید و این نکته را نیز در نظر داشته باشید که رانندگی در ترافیک و گرما همچنین رانندگی در دورهای بالای موتور روغن موتور را زودتر خراب میکند و باید زودتر تعویض شود

گریس روی قطب‌های باتری مانع سولفاته شدن سر کابل باتری نمی‌شود.

نکات روغن کاری در نگهداری خودرو

با سوراخ کردن فیلتر هوای نو هنگام تعویض، ذرات گرد و غبار به موتور وارد شده و صدمات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

فشار دادن مستمر پدال گاز هنگام روشن کردن خودرو كار بيهوده و اشتباهى است.درخودروهای قدیمی كه كاربراتورى بودند اين كار نياز بود ولی خودروهای کنونی كه انژكتورى هستند نيازى به اين كار نيست.

استفاده از ضدیخ فقط مختص فصل سرما و زمستان نیست، ضدیخ دارای خاصیت ضدجوش و ضد خورندگی است  و خودروى شما بايد در تمام فصول ضد يخ داشته باشد.

هر خودرو بايد مجهز به کپسول آتش نشانی باشد.

 

هنگام رانندگی چه طور از خودرو محافظت کنیم؟

نكاتى كه بايد هنگام رانندگى به منظور سلامت خود و سرنشينان به آنها توجه داشته باشيد:

با بستن کمربند ايمنى از آسيب ها و خطرات جدى جلوگيرى نماييد.در تصادفات رانندگی ٧٠  درصد تلفات جانی در اثر ضربه مغزی رخ می‌دهد كه با بستن كمربند ايمنى مى توان از آن جلوگيرى نمود.

صدمات به ناحیه سر در بزرگسالان به خاطر استفاده از کمربند ایمنی , بیش از 50 درصد و در کودکان تا 25 درصد کاهش می‌يابد .

زمانى كه راه بارانى است، ميزان لغزندگى سطح معابر چند برابر شده و بايد با سرعت مطمئن و با دقت رانندگى نماييد.

هر 10 کیلومتر سرعت در شب و  زمان تاریکی يا گرگ و ميش ، 6 متر از عمق بینایی کاسته می‌شود. بنابر اين بايد در اين زمان ها ١٦ کیلومتر نسبت به روز آهسته تر رانندگى كنيد.

خطرناک‌ترین زمان رانندگی در روز بین ساعت 6 تا 8 صبح و ساعت 2 تا 4 بعد از ظهر است.در این زمان ها به طور طبیعی بدن هر فرد دچار کاهش انرژی می‌شود و خطر تصادف و به خواب رفتن در اين زمان ها بيشتر مى شود.

اگر نیاز به هر لوازم یدکی داشتید اورجین پارت با ضمانت اصل بودن کالا در خدمت شما هست. جهت انتخاب می توانید به بخش فروشگاه مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *